​​

HUOM! Koronavirus ei vaikuta toimintaan tällä hetkellä! Seuraamme tilannetta ja ilmoitamme vaikutuksista toimintaan spostitse. Siihen saakka tanssitaan normaaliin tapaan!
Käsihygieniasta kannattaa huolehtia kaikesta huolimatta ja muistathan, että tunnille voi osallistua vain täysin terveenä!

AIEMMAT TURVALLISUUSOHJEET Syksy 2021

Kasvomaskit

Koulumme yleisissä tiloissa (esim. pukuhuoneet ja käytävät) yli 12-vuotiaiden tulee pitää maskia. Tanssitunnilla treenatessa ei tarvitse pitää maskia, mutta halutessaan voi pitää.

Tunnille tulo

Tule tunnille vain terveenä. Jos tunnet olosi kipeäksi tai sinulla on flunssan oireita, kuten yskää tai nuhaa, ethän tule tunnille. Myös me saavumme opettamaan vain täysin terveenä. Huomioidaan muut ja pidetään yllä myötämielinen ilmapiiri.

Noudatathan ohjeita mahdollisesta karanteenista. Karanteenin aikana ei voi tulla tanssikoulun tiloihin. Voit osallistua tunnille myös etäyhteydellä. Mikäli sinut on määrätty karanteeniin ja haluat osallistua tunnille niin olethan yhteydessä toimistoon.

Käsien pesu

Pese kätesi huolellisesti saippualla ennen tuntia ja tunnin jälkeen. Salien edustoilta ja saleista löytyy käsidesiä. Muista noudattaa hyvää hygieniaa yskiessä ja aivastaessa!

Kontaktit

Kaikki lähikontaktit pyritään minimoimaan, mutta huomaathan, että toiminnan luonteesta johtuen varsinkaan pienten lasten tunneilla kontakteista ei voida täysin välttyä.
Tunneilla hyödynnetään tilan neliöt ja tanssitaan mahdollisimman väljästi. Tarvittaessa harjoituksia tehdään pienemmissä ryhmissä muun ryhmän odottaessa väljästi sivussa.

Liikkuminen tiloissa

Yli 12 vuotiaiden tulee käyttää kasvomaskia. Pukutiloissa ja käytävillä on tuntien vaihdon yhteydessä vilskettä, joten tanssikoululle tullaan vasta juuri ennen oman tunnin alkua (max. 10 min ennen), eikä tunnin päätyttyä jäädä oleilemaan tanssikoululle.

Vältetään ylimääräisten henkilöiden tuomista tanssikoulun tiloihin. Oppilaan voi saattaa ulko-ovelle, mutta vain oppilaat tulevat sisään tanssikoulun tiloihin. Pienten lasten vanhemmat voivat toimia oman lapsen hyvinvoinnin mukaan. Huoltajilla tulee olla maskit saapuessaan tanssikoulun tiloihin.

Toivomme, että oppilaat olisivat jo tunnille tullessaan pukeutuneet tanssivaatteisiin, tällöin vältämme tungosta pukuhuoneissa.

Siisteys

Tanssikoulun tilat siivotaan päivittäin ja saleissa on päällä maksimaalinen ilmanvaihto. Käytämme vain sellaisia opetusvälineitä, jotka voidaan desinfioida käytön jälkeen.

Pyrimme pitämään kaikkia mahdollisia ovia auki, näin sinun ei tarvitse kosketella useita eri pintoja tunnille tullessasi.

Voit auttaa siisteydessä kantamalla oman kortesi kekoon. Ota tanssisaliin vain arvotavarat. Ulkovaatteet tulee jättää kokonaan pukuhuoneeseen! Oppilaalla tulee olla oma juomapullo, eikä kaverin juomapulloja lainailla. Suosittelemme myös oppilaita nimeämään omat juomapullot.

Muuta

Seuraamme tarkasti viranomaisten ohjeita taiteen perusopetuksen turvalliseksi järjestämiseksi. Mikäli epidemiatilanne sitä edellyttää, siirrymme lähiopetuksesta etäopetukseen kokonaan tai osittain.

Päivitämme turvallisuusohjeita tarpeen vaatiessa.

Poissaolojen korvaaminen

Mikäli et pääse omalle tanssitunnille, voit korvata menetetyn tanssitunnin millä tahansa muulla saman ikäryhmän ja tason tunneilla. Tunnille ei tarvitse ilmoittautua, eikä korvaamisesta tarvitse erikseen ilmoittaa. Tunnille tullessasi, kerro opettajalle nimesi ja mitä tuntia olet korvaamassa. Voit myös korvata tanssitunteja ennakkoon. Emme hyvitä poissaoloja rahassa. Poissaoloja voi korvata vain kuluvan lukuvuoden osalta!