Danslektioner för 7-18-åringar

Från balett till breakdance och allt där emellan!

Dansstils- och nivåutbudet för 8 till 18 åringar är stort i Konstfabrikens Dansskola. Vi erbjuder lektioner i allt från balett till breakdance. Man kan dansa en gång per vecka för att uppleva dansglädje, eller flera gånger per vecka för att utvecklas i de valda dansstilarna snabbare.

Konstfabriken erbjuder grundläggande konstundervisning, vilket betyder att undervisningen årligen går framåt från en nivå till en annan. Vi rekommenderar två danslektioner per vecka för de elever som är motiverade att träna, eftersom utvecklingen på så sätt är snabbare. Dans erbjuder ett kreativt sätt för de unga att uttrycka sig på och hitta positiva kroppserfarenheter. Dessa erfarenheter har man ofta glädje av ännu som vuxen.

Elever som är motiverade och tränar på hög nivå har möjlighet att ansöka till specialutbildningsgrupperna (EK-grupperna). Genom specialutbildningsgrupperna får eleven träna flera gånger per vecka till ett förmånligare pris och har möjlighet att uppträda mer. Ansökningarna pågår nu: EK-MINIT 8-10 år, EK-JUNNUT 11-13 år, EK-pojkar ca. 11-14 år, EK-NUORET 14-17 år, EK-MÅL för elever (pojkar och flickor) över 16 år. Mer information om EK-grupperna och hur man ansöker till dem får du från kansliet och via hemsidan under rubriken Undervisning/EK-grupper.

I Konstfabrikens Dansskola får du en bra grund i såväl dansteknik som uttrycksförmåga, för att i framtiden eventuellt kunna söka in till utbildningar inom dans och konst. Ifall du drömmer om ett jobb inom dans lönar det sig att ansöka till våra ek- eller koreo-grupper.

STILAR:

Balett, från 6 år