Poledance / Dansakrobatik 2023-2024

KAUDELLA 2023-2024

TIISTAISIN

klo 18.45-19.45 Tanko perusteet aikuiset (Tek1)

klo 19.45-20.45 Tanko START aikuiset

TORSTAISIN

klo 17-18 Tanko Kids 9-12v. / avoin taso

klo 18-19 Tanko Teens 13-16v. / avoin taso

(klo 19.15-20.15 Tanko aikuiset jatko/ed. (Tek2-3))

LAUANTAI

klo 12-13 Tanko aikuiset jatko/ed. (Tek2-3)

POLEDANCE

Poledance är en dans- och motionsform, i vilken man använder en stång som går från golv till tak. Stilen utvecklar speciellt styrka, rörlighet och koordination. Poledance är en blandning av dans, akrobatik och glädje av att snurra runt stången.

Utrustning: Med på lektionen behöver du en långärmad skjorta och långa byxor för uppvärmningen. Du behöver också en sporttopp och så korta shorts som möjligt (t.ex. hotpants). Man kan träna barfota, med strumpor eller med tossor. Tag också med vattenflaska och en liten handduk.

TUNTIEN KUVAUKSET

Tanko Start: Tankotanssin start-tunnilla käymme läpi tankotekniikkaa. Harjoittelemme peruspyörähdykset sekä muutaman peruspyörähdysvariaation ja -kombinaation. Lisäksi opettelemme akrobatiatemppujen alkeita, kuten tangolla istumista, seisomista, sinne kiipeämistä sekä tangolle invertoimista ja invertoinnista jatkoa. Jokainen tunti sisältää noin 10 minuutin lämmittelyn sekä jäädyttelyn/venyttelyn. Start-tunneila lähdetään liikkeelle ihan alkeista, vaikkakin tunnin vaikeustaso pyritään määrittämään kurssille osallistuvien taitotason ja kehityksen mukaan.

Tanko Kids & Teens: Tunneilla käydään läpi tankotekniikkaa ikätasolle sopivin harjoittein.   Harjoittelemme peruspyörähdykset sekä muutaman peruspyörähdysvariaation   ja -kombinaation. Lisäksi opettelemme akrobatiatemppujen alkeita,  kuten  tangolla istumista, seisomista, sinne kiipeämistä sekä tangolle   invertoimista ja invertoinnista jatkoa. Tunnin vaikeustaso pyritään määrittämään kurssille osallistuvien taitotason ja kehityksen mukaan.  Voit osallistua kurssille ilman aikaisempaa kokemusta tankotanssista.

Tankoperusteet (Tek1): Tankoperusteet on suunnattu oppilaille, jotka ovat käyneet vähintään 5:n kerran  tankotanssin alkeiskurssin ja joilta invertointi sujuu. Tunnilla   opetellaan erilaisia spinniyhdistelmiä, tehdään lisää kiipeilyä ja   invertoituja  liikkeitä.

Tanko jatko/ed. (Tek2-3): Tankotekniikka jatko -tunnilla edetään haastavampaan tankotekniikkaan. Tunneilla  tehdään  vaikeampia invertoituja liikkeitä ja yhdistellään niitä  sarjoiksi.  Tunti on fyysisesti haastava ja invertin tulee olla  hyvin hallinnassa.

KÄYNTIOIKEUDET JA TANKOPAIKAN VARAAMINEN TUNNILLE

Toimi näin:

1.) Hanki käyntioikeus 1, 5 tai 10 kertaa TÄSTÄ

2.) Varaa tankopaikka haluamallesi päivälle, oikeassa reunassa voit lisätietoja-kohdasta tarkistaa tunnin vaatimukset ja sopivuuden TANKOPAIKAN VARAUS TÄSTÄ

3.) Ilmoittaudu-painike lisää kyseisen päivän ostoskoriin. Voit valita useita päiviä samalla kertaa

4.) Siirry ostoskoriin ja valitse kunkin päivämäärän haluttu tunti/tunnit

5.) Täytä osallistujan tiedot ja vahvista varaus lomakkeen lähetyksellä

6.) Saat sähköpostitse vahvistuksen varauksesta.
Varaathan paikan tunnille hyvissä ajoin ja viimeistään kaksi (2) arkipäivää ennen tuntia. Sinun tulee perua tai muuttaa varattua tuntia viimeistään (2) arkipäivää ennen kyseistä tuntia. Peruutukset ja muutokset tehdään sähköpostitse toimisto@taidetehtaantanssikoulu.fi

LÄRARE:

Maiju Niskanen

Maiju on ailoittanut tankotanssin Taidetehtaan tanssikoulussa oppilaana vuonna 2011.  Kesällä s2019 hän siirtyi opettamaan.Maijulla on pienestä asti ollut kiinnostanut akrobatiasta, käsillä- ja päälläseisonnasta yms. kehonhallintaa vaativista liikkeistä  ja harjoitteista. Nuorempana hän harrasti useamman vuoden showtanssia. Opettajana Maiju  haluaia tarjota kaikille hauskoja, mutta haastavia treenihetkiä sekä onnistumisen iloja.

Heidi Ahola

Heidi har hållit på med poledance sedan 2009 och har såväl uppvisnings- som tävlingserfarenhet i stilen. Hon placerade sig bland de tre bästa i den nationella tävlingen PoleDebut år 2010 (nybörjarnivå) och 2011 (fortsättningsnivå). Heidi vann duetten tillsammans med Maarit Kautto år 2011 och solo-klassen år 2012 i Tammerfors Open Showcase tävlingen. Heidi har en lång dansbakgrund och har bl.a. också undervisat latinamerikanska danser i Borgå.

Rosa Virkki

På bilden: Anni Korpilampi